Мила Попнеделева - Генова

Мила Попнеделева - Генова

петък, 28 юни 2013 г.

Хубаво интервю с мен :) http://www.momichetataotgrada.com/article/angavirani/lica/mila-popnedeleva-genova-risuva-detstvoto

"Какво те вдъхновява?
Винаги съм мислила, че като ти е даден някакъв талант, трябва да го развиваш и да правиш това, което искаш. Аз от малко хлапе винаги съм си казвала, че ще правя детски книжки. Човек го носи в себе си - като му е дадено, той не може да избяга от него.
Когато ми хрумне една идея, тя ме хваща и ме тормози докато не я направя. Ето сега имам много спешни проекти и задачи, но в главата си имам една приказка за три нахални мечки, които не ме оставя намира. Непрекъснато си открадвам време, за да ги рисувам. Чакам Боби да заспи и сядам да рисувам. Рисувам, рисувам и по едно време поглеждам в интернет и някакво поредно политическо събитие станало. Тогава разбирам, че тези илюстрации са моето бягство от реалността."
"
Какво мислиш за спора „електронни срещу хартиени книги“?
Хартиените книги, ако се правят качествено нищо не може да ги измести, дори и електронните. Със сигурност детската книга не може да бъде на електронен носител, защото детето има нужда да я усеща, да я разглежда, да се докосва до нея. А електронният носител е студен, но също ако книгите за възрастни се правят качествено, ако са добре илюстрирани, ако в тях има концепция, ако художникът е участвал в тези книги, ако те са хубави само по себе си като издание, като произведение, те не могат да се изместят от нищо. Но тези боклучави книги, които са вътре с вестникарска хартия, с жалка коричка, те могат спокойно да бъдат изхвърлени."
Цялото може да прочетете на http://www.momichetataotgrada.com/article/angavirani/lica/mila-popnedeleva-genova-risuva-detstvoto